5 Tips voor een succesvolle AdWords landingspagina
U wilt meer bezoekers naar uw website trekken door middel van online advertenties? Wij zeggen: doen! Maar dan wel met voorbedachten rade: zorg er dus altijd voor dat uw AdWords campagnes doordacht en relevant zijn zodat u het beste resultaat uit een dergelijke campagne kunt halen.
Het eerste contactmoment met uw bezoeker, en dus uw potentiële klant, is net als de welbekende “eerste indruk”, onuitwisbaar. Het is daarom van groot belang dat u bewust kiest voor de landingspagina die u in wilt zetten tijdens een AdWords campagne. De landingspagina is de eerste pagina van uw website waar de bezoeker op terecht komt wanneer zij bijvoorbeeld geklikt hebben op een AdWords advertentie in Google. Wilt u de bezoeker niet verliezen, is het aan te raden goed na te denken over welke landingspagina u in gaat zetten.
1. Kies voor elke AdWords campagne een andere landingspagina
Het is van groot belang dat de landingspagina overeenkomt met de zoekopdracht van de bezoeker. Zij hebben een bepaalde verwachting wanneer zij doorklikken vanuit de zoekresultaten en wanneer er niet aan deze verwachting wordt voldaan klikt de bezoeker over het algemeen vrij snel weer weg. Houd bij het vullen van een nieuwe landingspagina dus rekening met de belangrijkste zoekwoorden van de AdWords campagne zodat de bezoeker op een representatieve en relevante pagina terecht komt die voldoet aan hun verwachtingen.
2. Relevantie is key!
En dat moet direct duidelijk zijn. Zet de belangrijkste content van uw landingspagina dus bovenaan. De meeste bezoekers bekijken op het eerste gezicht alleen snel wat er op het eerste deel van een pagina getoond wordt en scrollen niet verder naar beneden. U wilt uw boodschap zo goed en duidelijk mogelijk overbrengen, dus moet het voor uw bezoeker in één oogopslag duidelijk zijn wat u te bieden heeft en wat de bezoeker daar voor moet doen. Plaats daarom in dit gedeelte ook altijd een call-to-action button zoals “Nu aanmelden”, “Meer informatie” of “Offerte aanvragen”. Hoe duidelijker de call-to-action, hoe groter de kans dat uw bezoeker doorklikt. Zo weten zij direct wat u van hen verwacht en wat zij van uw onderneming kunnen verwachten.
3. Zorg voor scanbaarheid
Over het algemeen scannen mensen teksten in het eerste opzicht. Ze gaan op zoek naar interessante woorden, aansprekende tussenkoppen of afbeeldingen die hen direct aanspreken. Om een bezoeker op uw website te houden moet uw landingspagina in dit opzicht ook interessant en relevant zijn. Uw pagina scanbaar maken doet u door het gebruik van titels en tussenkoppen, paragrafen, opsommingen en dik- of schuingedrukt woorden.
4. Denk: Mobile Only!
Zoals we allemaal wel weten is het gebruik van smartphones en andere mobiele devices de afgelopen jaren pijlsnel gestegen en zal dat de komende tijden ook alleen nog maar meer stijgen. Uw website moet dus minimaal “Mobile First” ingericht zijn om de gebruiksvriendelijkheid zo optimaal mogelijk te houden. Een mobiele zoeker wil niet eindeloos hoeven bladeren, maar zo snel en eenvoudig mogelijk de benodigde informatie vinden. Ook hier geldt dus weer: zorg voor relevante content, call-to-actions en “lekkere buttons”. Men móet verder willen klikken!
5. Hoe sneller hoe effectiever
Hoe vervelend is het wanneer u een website bezoekt waarbij u lang moet wachten tot de content en afbeeldingen geladen zijn? Heel vervelend, toch?! Dat vindt uw bezoeker dus ook. Wanneer de laadtijd van uw pagina te lang is, verlaat de bezoeker uw website niet alleen eerder maar komt hij of zij misschien ook wel nooit meer terug. Maar liefst 47% van de internetgebruikers verwacht dat een webpagina binnen 0,2 seconden geladen is en 40% verlaat de website als het laden langer dan 3 seconden duurt. Hoe sneller, hoe effectiever kunt u dus maar beter hoog in het vaandel hebben staan!
Wanneer u deze tips doorvoert, heeft u voor iedere AdWords campagne weer een effectieve landingspagina klaarstaan. Komt u er toch niet helemaal uit? Dan helpen wij u uiteraard graag verder! Stel uw vraag aan één van onze online marketingspecialiseten via info@brandsync.nl en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!
Leave a Comment