BLACK FRIDAY TREKT NAAR NL! BLACK FRIDAY MARKETING EN MEER!
Black Friday met BrandMail
Amerikaans fenomeen Black Friday is overgewaaid naar Nederland. Steeds meer retailers en e-tailers grijpen de dag, dit jaar valt het op 24 november, aan om het cadeauseizoen af te trappen. Uit onderzoek in de aanloop naar Black Friday 2017 blijken vooral Nederlandse millennials bekend te zijn met het fenomeen.
Black Friday heeft in Nederland sinds 2015 een behoorlijke spurt genomen in populariteit. Het grote verschil met Black Friday in Amerika is dat het winkelen in Nederland hoofdzakelijk online plaatsvindt. Voor vooral de online ondernemer is het dé kans om mee te doen aan deze trend die bedoeld is om met slim geplande megasales snel geld te verdienen.
In dit blogitem worden kort twee verschillende Black Friday Email marketingideeën beschreven om u te helpen meer verkeer en verkopen te genereren tijdens het grootste winkelseizoen van het jaar. Check wat u kunt doen met Black Friday 2017 als marketingtrend. Als het gaat om e-mailmarketing, zijn er twee benaderingen.
Nog geen reguliere nieuwsbrief?
Ten eerste, als je geen e-maillijst hebt, zoek dan het contact op met al je vroegere klanten en bied hen een speciale VIP-kortingscode aan die hen extra korting oplevert bij aankoop. Omdat ze al iets van je hebben gekocht zullen ze sneller geneigd zijn om opnieuw bij je te bestellen. Als ze de afgelopen 30 dagen hebben gekocht, staat je merk nog vers in het geheugen, dus zorg ervoor dat je vooral die klanten ook meeneemt.
Als je geen e-maillijst hebt, wil je misschien een aantal advertenties inzetten om je e-maillijst vóór Black Friday op te bouwen, zodat je ze tijdens het weekend kunt benaderen.
Ik stuur al een nieuwsbrief
Heb je al een emaillijst met adressen van klanten? Dan kun je de deals die je die dag zult hebben per mail sturen, zodat ze online blijven checken. Probeer de spanning op te bouwen door af te tellen met extra e-mails deze week! En als je specifieke producten promoot, zorg er dan voor dat op de producten kan worden geklikt, zodat mensen rechtstreeks naar de productpagina’s kunnen gaan om hun aankopen te doen. Vergeet je klanten niet te verleiden door de korting in de onderwerpregel van je mailing te vermelden. Dit doe je om doorklikken te stimuleren. Bijvoorbeeld ‘50% korting op de wintercollectie alleen vandaag!’.
Black Friday Shoppen in Rotterdam
Rotterdam gaat met hun “Black Friday weekend” een poging doen om Black Friday ook offline leven in te blazen. Black Friday Nederland verwacht succes en voorspelt dat andere grote steden snel volgen. Rotterdam streeft na de meest vernieuwende stad van de Benelux te worden en zet hierbij ook in op het winkelend publiek. Als eerste stad in Nederland haalt Rotterdam de van origine Amerikaans koopjesdag “Black Friday” binnen. Op een manier hoe Black Friday ooit in Amerika is ontstaan, namelijk als “offline” winkelevenement waarbij de aanbiedingen fysiek in de winkel gescoord moeten worden.
Allereerst is er rondom de laatste week van november aanzienlijk meer winkelend publiek in de grote steden dankzij de naderende decembermaand. Door extra kortingen, speciale acties en door zelfs een ludieke Mancave te bieden, nodigt Rotterdam een zeer groot publiek uit om Black Friday tot een uitje te maken voor het hele gezin. Tevens opent dit mogelijkheden voor kleine lokale retailers en boetieks, die tot op heden moeite hebben om eigenhandig een Black Friday actie bij een groter publiek onder de aandacht te brengen. Verder zijn er in de binnenstad van Rotterdam veel modewinkels te vinden en laat dit nou net een branche zijn die in 2016 tijdens Black Friday in Nederland een enorme omzetstijging van 289% heeft gerealiseerd t.o.v. 2015. Voor meer informatie kun je contact opnemen met info@brandsync.nl