Projecten binnenhalen via social media
Scoren via Social Media
De ZZP’er gebruikt social media als Facebook, LinkedIn en Twitter tegenwoordig steeds vaker voor contact met collega-ondernemers (+17%) en het vergaren en/of delen van kennis met de volgers (+12%). Dit laatste is de belangrijkste reden om actief aanwezig te zijn op social media kanalen. Dat is gebleken uit onderzoek van ZZP Barometer onder 1.179 Nederlandse ZZP’ers in opdracht van Ziggo.
LinkedIn blijkt het meest effectief
Bijna één op de twee ZZP’ers die actief is op LinkedIn, scoort jaarlijks één of meer opdrachten via het platform (46%). Hiermee is het zakelijk netwerk het meest effectieve platform voor ZZP’ers. Facebook en Twitter volgen daarna, met respectievelijk één op de drie en één op de vijf ZZP’ers die succesvol zijn op deze platform zodra zij er eenmaal actief zijn. Andere online platforms scoren lager:
- Google+ 16%
- Whatsapp 11%
- Instagram 9%
- YouTube 7%
Offline netwerken
Behalve online, is het offline netwerk ook nog steeds ontzettend belangrijk en zelfs bezig aan een opmars: de ZZP’er besteedt wekelijks 8% meer tijd aan offline netwerken zoals borrels, bijeenkomsten en verenigingen dan een jaar geleden. Hier lijkt de ZZP’er dan ook nog steeds het meest effectief te netwerken.
Hoe staat het er voor in uw bedrijf? Draagt social media bij tijdens het scoren van nieuwe projecten?
Lees hier het originele artikel van De Ondernemer.
Leave a Comment