Uitdagingen in social media voor u opgelost!

pablo (10)

De inzet van social media kan uw organisatie veel kansen bieden, maar brengt tegelijkertijd ook veel uitdagingen met zich mee. Waarom lijkt het alsof de concurrent alles perfect doet? Veel likes, shares en views voor iedereen maar bij uw organisatie lijkt het maar niet te lukken. Met deze oplossingen voor 5 social media uitdagingen komt u weer een heel eind voor uit.

Uitdaging 1: Een authentieke connectie met uw publiek

Een persoonlijke verbinding met uw publiek is wat de ‘nieuwe’ social media van uw organisatie eist om succes te kunnen hebben op deze platformen. De eerste stap hierbij is monitoren waar er over uw organisatie gesproken wordt. Hierbij kunt u een tool zoals ‘Mention’ gebruiken. Hierna is het de kunst om op alle berichten die u ontvangt op een persoonlijke en originele manier te reageren. Ook een blog zorgt er voor dat het imago van uw organisatie meer menselijk wordt.

Uitdaging 2: Een daling in uw organische bereik

Helaas werkt het organisch vergaren van verkeer naar uw website niet meer zoals dat gedaan heeft. Zoveel mogelijk kernwoorden in een bericht op of de website plaatsen, is niet meer het enige dat helpt.. Een makkelijke manier om beter gevonden te worden is de inzet van social media. Door actief online aanwezig te zijn, raakt u steeds relevanter voor de zoekmachines. Wat u ook kan helpen bij het gezien worden is het betalen voor promotie. Dit kunt u op verschillende platformen doen. Facebook promoted posts bijvoorbeeld, u betaald Facebook dan om uw bericht vaker en hoger in de newsfeed van gebuikers te laten komen.

Uitdaging 3: Kwaliteit in plaats van kwantiteit

Zo veel mogelijk berichten plaatsen om maar op te vallen in de overload aan posts werkt niet altijd. Het kan er bijvoorbeeld zelfs voor zorgen dat uw klant zich tegen u gaat keren doordat zij geïrriteerd geraakt is door het bijna spam-matig posten. U moet dus zorgen voor een balans tussen niet te veel en niet te weinig posts, mét aansprekende inhoud. Dit hoeft natuurlijk niet altijd hoog intelligent of nieuwswaardig te zijn, daar is men op social media niet altijd naar op zoek.

Uitdaging 4: Een groot publiek bereiken

U dacht misschien dat u er was toen u alle content in orde had staan voor alle kanalen, maar niets is minder waar. U moet uw doelgroep gaan bereiken en de community gaan vergroten. U moet dus op zoek naar mensen die uw content willen delen: uw social media-ambassadeurs. Stuur uw berichten naar vrienden en familie, breng influencers op de hoogte en sluit u aan bij online groepen binnen uw vakgebied.

Uitdaging 5: Sharing aanmoedigen

Als u wilt dat men uw content deelt, dan is het zeer belangrijk om origineel te blijven. Daarvoor is natuurlijk creativiteit nodig. Bedenk voordat u een bericht post of u dit zelf als consument zou delen. Bij een ‘nee’ is het zeer zeker tijd voor creatieve boost.

Zit uw oplossing hier nog niet tussen? Kijk dan eens naar het originele bericht van Frankwatching, daarin vindt u deze tips versterkt door een aantal spreken voorbeelden.