Personaliseren- Verhoog je response
Verhoog je response met personaliseren in 6 stappen
Uw klanten informeren en activeren? Het kan! Met deze personalisatie brengt u zeker een boodschap over bij uw klant.
Hogere response
Met gepersonaliseerde communicatie verrast u uw klanten! Deze manier van communiceren leidt vaak tot het verstevigen van de relatie en zorgt voor meer activiteit bij uw klant.
Er zijn verschillende stappen die u kunt nemen om uw communicatie te personaliseren.
Dit kan via verschillende middelen als print, druk, digitaal of een combinatie van deze middelen. Aan de hand van uw vraagstuk of doel kan er gekeken worden welke middelen nodig zijn en mate van personalisatie nodig is om deze te bereiken. Naast het gewenste resultaat, speelt ook de beschikbaarheid van de benodigde data een rol in dit proces.
Een extra verdieping hierbij is het toevoegen van een persoonlijke aanhef.
Wanneer uw klanten een persoonlijk aangeschreven boodschap ontvangen, zullen zij zich eerder aangesproken voelen om deze boodschap te lezen. De persoonlijke aanschrijving zorgt voor een hogere attentie en response waarde!
1) Dezelfde uiting voor alle klanten, met de persoonlijke gegevens
In deze eerste basisstap, is de adressering van de uiting persoonlijk gemaakt. De uiting zelf is voor iedereen hetzelfde. Het verschil is alleen de NAW- gegevens. De aanhef is hierbij nog niet gepersonaliseerd (stap 3).
2) Dezelfde opmaak, maar met verschillende teksten
Denk hierbij aan een uiting die voor meerdere landen hetzelfde is, maar waarbij u zowel de titel als de tekst in een andere taal wenst. Hierbij wordt uw uiting verdeeld in verschillende versies. Hiermee segmenteert u uw doelgroepen en wordt de informatie doeltreffender overgebracht. Dit versterkt de communicatie en de attentiewaarde naar uw klant toe.
3) De namen van de geadresseerden in een andere kleur
Om de uiting nog persoonlijker te maken kan er gewerkt worden met kleur. De aanhef of teksten kunnen in andere kleuren worden getoond om deze nog meer te laten spreken. Dit kan de klant een exclusief gevoel geven. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de kleur van een lippenstift, kleur van een fles shampoo, sfeer van een luchtje.
4) Persoonlijke aanbieding op maat
De volgende stap in dit proces is, uw klanten benaderen met een persoonlijke actie. Dit zou een aanbieding kunnen zijn a.d.h.v het artikel dat de geadresseerde bij u afneemt, het bedrag dat er binnen een bepaalde periode besteed is of een soortgelijk artikel om de verkoop hiervan te stimuleren. Ook een speciale kortingsaanbieding voor uw vaste klanten t.o.v. uw niet vaste klanten behoort tot de opties.
5) Persoonlijke opmaak
Uw uiting kan nog persoonlijker gemaakt worden door de interesses van uw klant hierin te verwerken. Denk hierbij aan een eigen persoonlijke opmaak, kleur-, beeld- en tekstgebruik. Om het nog persoonlijker te maken is het ook mogelijk om hier een foto van de contactpersoon of geadresseerde aan toe te voegen. Uw uiting is hiermee nog persoonlijker geworden en heeft hiermee ook een hogere attentiewaarde bij uw klant gekregen!
6) Afstemming verschillende media
Door het inzetten en personaliseren d.m.v. bovengenoemde stappen van verschillende mediakanalen als drukwerk, een website, gepersonaliseerde email en een persoonlijke landingspagina, bereikt u de ultieme personalisatie. U bereikt hiermee de meest complete vorm van communicatie, hoogste attentiewaarde en waardering van uw klanten!
Nieuwsgierig naar wat wij voor u kunnen betekenen? Stuur ons dan een berichtje!
Comments are closed.