Als wij zeggen dat virtual reality een ontzettend mooie aanvulling is op de reeds gemaakte technologische ontwikkelingen, dan vertellen wij u vast niets nieuws. Maar wat het inzetten van virtual reality voor uw bedrijf kan betekenen, daar doen wij graag een boekje over open!
“Een geoptimaliseerd bedrijfsprofiel met een 360°-tour biedt lokale ondernemers enorme kansen om te winnen van de grote spelers”
Tijdens het evenement “Surf & Play” laten wij onze klanten en relaties van dichtbij kennis maken met virtual reality! Aan de hand van verschillende tours krijgt men vanuit ons kantoor (door een VR-bril) een uniek kijkje op diverse plaatsen zoals een autoshowroom, een meubelboulevard en een middeleeuws kasteel.
Door virtual reality in te zetten aan de hand van een 360 graden-tour zet u uw organisatie op een innovatieve manier in de spotlight. U trekt op deze manier niet alleen meer klanten naar uw bedrijf, ook uw online vindbaarheid binnen de grote zoekmachines wordt hierdoor vergroot.
Dagelijks wordt er zo’n 3,5 miljard keer een zoekopdracht uitgevoerd via Google!
Eén van de meest bekende zoekmachines is Google. Het is belangrijk dat u er voor zorgt dat uw webpagina relevant genoeg is om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten naar voren te komen. Dit kunt u onder andere doen door SEO (Search Engine Optimization) toe te passen. Met deze optimalisatie zorgt u voor de juiste combinatie van zoekwoorden, opmaak, tone-of-voice en relevantie op uw website.
Door het sterk groeiende smartphone gebruik liggen er enorme kansen voor de lokale ondernemer om te winnen in Google van de grote E-business spelers. Zij stoppen enorme budgetten in Google zoekmachine optimalisatie & Google AdWords, iets waar u als lokale ondernemer normaal gesproken nooit tegenop zou kunnen boksen. Doordat er de laatste tijd steeds meer verandering gekomen is in de selectie van Google, is het steeds beter mogelijk om ook zonder een mega groot budget hogerop te komen in de ranking van de zoekmachines. Door zo veel mogelijk relevante content te delen vindt Google dat ú bent wat de zoeker nodig heeft en wordt u zo bovenaan in de zoekresultaten geplaatst.
Als onderdeel van uw SEO kunt u een virtuele 360°-tour inzetten. Met deze tour versterkt u uw content. Dit heeft een positieve uitwerking op uw SEO activiteiten en het aantrekken van meer klanten via Google Search en Google Maps omdat u de klant iets bijzonders, en dus relevants, te bieden heeft: een virtueel kijkje in de keuken! De klant kan waar en wanneer zij willen, een kijkje nemen in uw bedrijf. Op deze manier kunt hen 24 uur per dag een goede indruk geven van wat uw bedrijf te bieden heeft en brengt u uw klant een extra stukje belevenis!
Hoe dat precies werkt voor uw klant? Eigenlijk is het heel simpel.. Uw klant download op zijn of haar smartphone de applicatie waarmee zij de QR-code van uw tour kunnen selecteren. Vanaf dat moment is uw bedrijf rondom te bekijken door over het scherm te swipen en zo alle hoeken op te zoeken. Beschikt men over een VR-bril? Dan kunnen zij de smartphone in de VR-bril plaatsen en voilá, het is voor de klant net alsof zij middenin uw bedrijf staan.
Aanvullend is het mogelijk om uw virtuele tour te voorzien van infobuttons. Uw klant kan bij bepaalde onderdelen of producten een infobutton selecteren die hen voorziet van meer informatie over een product en/of dienst.
Wilt u meer informatie over de effecten en mogelijkheden ontvangen, of heeft u interesse in een demonstratie van een virtuele tour? Neem dan vooral contact op met Brandsync!